Close this search box.
علت عفونت ابرو بعد از کاشت

عفونت ابرو بعد از کاشت و روش پیشگیری و درمان سریع

عفونت ابرو بعد از کاشت، یکی از موضوعات چالشی برای کسانی است که قصد کاشت ابرو دارند. از آنجا که ابرو نقش مهمی در زیبایی چهره دارد، اکثر افراد برای کاشت ابرو اقدام می‌کنند. عفونت ابرو بعد از کاشت علل مختلفی می‌تواند داشته باشد و همچنین دارای علائم متفاوتی نیز است. در ادامه با ما همراه باشید تا علل، علائم و درمان این عارضه نسبتا شایع را بررسی کنیم.

عفونت ابرو بعد از کاشت

علت عفونت ابرو بعد از کاشت

عفونت ابرو به دلایل مختلفی بعد از کاشت ایجاد می‌شود که یکی از مهم‌ترین دلایل، عدم رعایت بهداشت است. عدم رعایت بهداشت قبل و بعد از عمل خطر عفونت را افزایش می‌دهد. بهتر است پزشک و بیمار اقداماتی را که موجب کاهش خطر عفونت می‌شود انجام دهند، برای مثال اکثر پزشکان چند روز قبل از عمل به بیماران خود آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند. البته ممکن است بعد از عمل هم توصیه به مصرف آنتی‌بیوتیک برای چند روز آینده کنند. علاوه بر این رعایت نکات بهداشتی حین عمل نیز اهمیت دارد. شستن دست‌ها قبل از عمل و استفاده از داروهای ضدعفونی کننده و استریل کردن وسایل کمک زیادی به کاهش عفونت بعد از کاشت ابرو می‌کنند.

یکی دیگر از دلایلی که خطر بروز عفونت بعد از کاشت ابرو را افزایش می‌دهد، بیماری‌های زمینه‌ای است. برخی بیماری‌ها مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، اختلال‌های ایمنی بدن و … ممکن است باعث ایجاد عفونت بعد از انجام کاشت شوند. استفاده از داروهای خاص نیز باعث افزایش خطر عفونت می‌شوند، برای جلوگیری از این موضوع حتما درباره استفاده از این داروها با پزشک متخصص مشورت کنید.

علائم عفونت ابرو بعد از کاشت

از علائم عفونت ابرو بعد از انجام کاشت می‌توان به مواردی از جمله تب، درد، قرمزی، ترشح چرکی، تورم و موارد این چنینی در آن ناحیه اشاره کرد.

قرمزی، تورم و التهاب

در تشخیص عفونت دقت کنید که التهاب‌ها و ورم‌های بعد از عمل را به حساب عفونت نگذارید. التهاب و تورم بعد از عمل عادی است و از روز اول وجود دارند، در صورتی که عفونت بعد از چند روز رویت می‌شود. همچنین التهاب و تورم در عفونت همراه با درد، تب و ترشح چرکی است. بنابراین هر التهاب و قرمزی را عفونت تصور نکنید. با این حال بهتر است در صورت مشاهده هر یک از علائم به پزشک خود مراجعه کرده و معاینه شوید. چراکه درمان هرچه سریعتر عفونت، بهتر است.

بیشتر بخوانید: اثرات سیگار و قلیان بر کاشت ابرو

درمان عفونت ابرو بعد از کاشت

ترشحات چرکی از ناحیه ابرو بعد از کاشت

در صورت بروز عفونت، معمولا از ناحیه ابرو ترشحات چرکی زرد یا سبزرنگ مشاهده می‌شود.

تب‌ و لرز

تب ‌و لرز که از علائم عفونت ابرو بعد از کاشت است، همراه با درد، تورم و قرمزی در ناحیه ابرو است.

پیشگیری از عفونت ابرو بعد از کاشت

با انجام نکات مهم و مراقبت‌های بعد از عمل کاشت ابرو‌ می‌توان تا حدودی از عوارض جانبی عمل به‌خصوص عفونت جلوگیری کرد. در ادامه برخی نکات مهم برای پیشگیری از عفونت بعد از انجام کاشت را بیان خواهیم کرد:

انجام عمل کاشت ابرو در یک کلینیک معتبر

انجام عمل کاشت ابرو در یک کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص برای رسیدن به نتیجه مطلوب و جلوگیری از عوارض جانبی عمل بسیار مهم است. با جستجو و مطالعه نظرات و بازخوردهای بیماران سابق پزشکان، متخصصی را انتخاب کنید که تجربه کافی در این زمینه را دارد و نمونه کارهایش برای شما قابل‌قبول است. از بررسی شرایط محیطی و تجهیزات کلینیک غافل نشوید تا بهترین کلینیک را برای انجام این عمل بیابید.

بیشتر بخوانید:

رعایت بهداشت شخصی

یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از عفونت ابرو بعد از کاشت، رعایت بهداشت فردی است. از لمس ناحیه ابرو بدون دستکش استریل خودداری کنید و حتما قبل و بعد از لمس ابرو دست‌های خود را با آب بشویید و ضدعفونی کنید. از محصولات ضدعفونی که پزشک برای شما تجویز کرده‌است به دقت استفاده کنید.

مشورت با پزشک در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای

اگر دارای بیماری‌های زمینه‌ای خاص هستید، حتما قبل از انجام هر اقدامی برای کاشت ابرو با پزشک متخصص خود مشورت کنید. زیرا اطلاع دادن به پزشک در رابطه با بیماری‌های خود باعث می‌شود پزشک برای عمل و مراقبت‌های بعد از عمل برنامه‌ریزی مناسبی برای شما داشته‌باشد.

از مصرف دخانیات و الکل پرهیز کنید

پرهیز از مصرف دخانیات و الکل ضروری است چرا که روند بهبود و رشد ابروها را کند می‌کند. علاوه بر این دخانیات و الکب باعث عفونت در ناحیه ابرو نیز می‌شوند.

درمان عفونت ابرو بعد از کاشت

در صورت مشاهده علائم عفونت ابرو بعد از کاشت باید سریعا به پزشک متخصص خود مراجه کنید. درمان هرچه زودتر عفونت می‌تواند از عوارض جدی جلوگیری کند. معمولا پزشک در این شرایط آنتی‌بیوتیک‌هایی را برای بیمار تجویز می‌کند و یا توصیه می‌کند از سرم شستشو برای شستن ناحیه‌ای که عفونت دارد، استفاده کنید. اما اگر عفونت ابرو شدید باشد، نیاز به تخلیه چرک است که این کار معمولا با استفاده از سوزن و سرنگ انجام می‌شود. پس از درمان، توصیه‌ها و مراقبت‌های بعد از عمل را جدی بگیرید تا موجب عوارض دیگر و تشدید عفونت نشود.

نتیجه گیری

عفونت ابرو پس از کاشت موضوعی جدی است و پیشگیری، تشخیص و درمان عفونت از اهمیت بالایی برخوردار است. کلینیک و پزشک متخصص نقش مهمی در درمان و پیشگیری از عفونت دارند. توجه داشته‌باشید که بعد از کاشت ابرو به دقت مراقبت‌های گفته شده و نکات مطرح شده را رعایت کنید تا از مشکلات و عوارض جانبی خطرناک جلوگیری کنید.